KURS RYSUNKU I MALARSTWA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Z pewnością nie raz miałaś okazję obserwować swoje dziecko pochylone nad kartką papieru rysujące z zapałem swoich idoli, bohaterów ulubionych filmów czy kreskówek. Choć stawiane kreski nie zawsze wydawały się proste to jednak z dumą patrzyłaś na prace swojego dziecka, zachwycając się jego talentem.
Ta potrzeba rysowania i malowania u dzieci rodzi się w chwili, gdy tylko może chwycić do ręki pierwsze “narzędzia” rysunkowe. Z radością odkrywa moment stawiania pierwszych kresek, kropek i plamek. Z roku na rok zaczyna wkraczać w kolejne fazy rozwoju twórczej aktywności. Każdy etap pozwala mu rozwijać nowe umiejętności, wyzwala nowe potrzeby oraz pobudza chęć mierzenia się z nowymi wyzwaniami rysunkowymi i malarskimi.
I tu często następuje zderzenie umiejętności z rysunkowymi i malarskimi oczekiwaniami dziecka. Jeśli w tym momencie nie otrzyma wsparcia, wskazówek, podpowiedzi, jak doskonalić swój warsztat zniechęci się i na długie lata porzuci chęć rysowania i malowania. Nie dopuść do tego! Dlaczego? Bo umiejętność ta wspaniale wpływ na wszechstronny rozwój Twojego dziecka. Więcej o tym możesz przeczytać w Filozofii twórczej edukacji OMDT.
W trakcie nauki rysowania i malowania Twoje dziecko uwolni drzemiący w nim twórczy potencjał !

Pamiętaj!
Mała pasją, często staje się początkiem drogi do spełniania wielkich marzeń.
Twórcza aktywność jest paliwem napędowym harmonijnego rozwoju Twojego dziecka.
Dlatego jeśli widzisz, że Twoje dziecko:
- lubi spędzać czas rysując, malując lub kolorując obrazki,
- nie poddaje się, gdy nie zawsze wszystko wychodzi idealnie,
- lubi bawić się różnymi środkami wyrazu – ołówek, kredka, flamaster, farby, itd.
chce rysować portrety, postacie ludzi i zwierzęta,
chce rysować budynki, budowle czy pojazdy,
chce rysować malownicze pejzaże,
chce rysować owoce, wazony i całą masę martwej natury,
- chce rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności rysunkowe,
- myśli o tym by umiejętność rysowania wykorzystać w przyszłości, być może w aktywności zawodowej,
- cieszy się, gdy może coś tworzyć.
Nie możesz tego zaprzepaścić!
Pomóż mu rozwinąć tę umiejętność by mógł
z radością tworzyć coraz piękniejsze ilustracje!
Jeśli nie wiesz jak to zrobić to my chętnie Ci w tym pomożemy. Wspólnie zadbamy o harmonijny rozwój Twojego dziecka. Sukcesywnie wprowadzimy go w świat technik rysunkowych i malarskich. Pozwoli mu to w sposób uporządkowany rozwijać warsztat i umiejętności. Nasz program przygotowany w oparciu o fazy rozwojowe twórczej aktywności dzieci i młodzieży pomoże mu harmonijnie przejść przez kolejne etapy rozwijania umiejętności rysowania i malowania.
Wybierz program odpowiedni dla swojego dziecka

Zajęcia dla dzieci 3-4 lat z opieknunem

Zajęcia dla dzieci 5-6 LAT

Zajęcia dla dzieci 8-9 lat

Zajęcia dla dzieci 9-12 lat

Zajęcia dla młodzieży 12-16 lat

Kurs przygotowawczy do liceum dla młodzieży 12-15 lat
Jak odbywa się nauka malowania i rysowania w Malowanej Kuźni?
Proces dydaktyczny odbywa się w oparciu o fazy rozwojowe twórczej aktywności dzieci i młodzieży.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o autorski Program Rozwoju Twórczej Aktywności OMDT stworzony przez pedagogów i artystów plastyków ASiR Malowana Kuźnia – praktyków z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Lekcje prowadzone są w grupach od 4 do 10 osób.
Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu.
Każde spotkanie trwa 90 min – 2 godziny lekcyjne (2×45 min).
Roczny program zajęć obejmuje ok. 70 godzin lekcyjnych.
W trakcie zajęć uczestnicy mają zapewnione materiały i narzędzia plastyczne niezbędno to pracy. Nie muszą przynosić własnych materiałów.
System nauki jest wielopoziomowy, dostosowany do umiejętności i grup rówieśniczych uczestników.
Struktura zajęć obejmuje: wprowadzenie do tematu, ćwiczenia praktyczne z nauczycielem, samodzielną pracę, korektę, omówienie pracy, prezentację pracy (w tym Wirtualna Galeria Prac Ucznia)
Trzonem Programu Twórczej Aktywności OMDT jest rozwój praktycznych umiejętności rysowania i malowania z zastosowaniem wielu technik (min. akryl, akwarela, sucha pastel, węgiel, sangwina, linoryt…) i artystycznych środków wyrazy ( min. kolor, forma, kształt, faktura, kompozycja, światłocień, walor,…) a także mediów i narzędzi do twórczości plastycznej.